Yodo lanserar marknadens smartaste intranät

Publicerad: 4/9, 2016

Nu lanserar webbpubliceringsverktyget Yodo ett komplett Intranät för samverkan, kommunikation och dokumenthantering för både små och stora verksamheter.

Systemet har varit i kontinuerlig bruk sedan 2009 men har nu i samarbete med olika aktörer inom IT-branschen anpassats för de molntjänster som i princip alla företag behöver. Utan att de för den skull behöver vara uppbundna av särskilda mjukvaror, speciella datorer eller de licenskostnader man vanligtvis förknippar med lösningar från de stora mjukvaruföretagen.

Yodo Intranät är en färdigpaketerad tjänst som innehåller:
Smart startsida med personlig interaktion
Nyhetspublicering
Samarbetsytor som Klotterplank och Idélåda
Sociala funktioner med chat och trådar
Manualer för verksamhetsbeskrivningar
Smart sökfunktion till all information
Dokumenthantering
Filarkiv

Tillval är bl.a:
CRM
Projekthantering
Användarhantering
Ekonomimodul för offert/order/fakturering

Yodo Intranät är ett tillval på webbpubliceringssystemet Yodo. Ett CMS där man enkelt bygger och administrerar responsiva och sökmotoroptimerade hemsidor. Plattformen kan byggas ut till ett komplett verksamhetsstöd med de moduler och funktioner som användarna önskar.

– Man behöver inte ens ha sin hemsida på Yodo för att vi skall starta ett Intranät, berättar Joe Formgren, på kommunikationsbyrån Precis Reklam som varit med och utvecklat systemet. Allt ingår från början utom projekt- och ekonomihanteringen som kräver CRM med användarhantering. Man betalar således enbart en mycket låg kostnad för grundsystemet och bygger sedan ut det med de funktioner man vill.

Det enda som inte är inbyggt i den demo som släppts i dagarna är en kalenderfunktion med gemensam företagskalender.
– Där dansar de stora elefanterna och slåss på samma arena. Det spelar därför ingen roll om Yodos kunder använder Google, Microsoft eller Apple för möten och kalender, menar Joe. De är redan så inkörda i de systemen med personliga kontakter, mötesbokning och delad kalender att vi i detta läge hellre integrerar detta, eller kör parallellt med Yodo. Genom det kan vi i stället erbjuda de smartaste, enklaste och mest användarvänliga funktionerna för verksamheten i övrigt i Intranätet och Yodos övriga funktioner.

Ingen utbildning eller särskild IT-kompetens krävs för att snabbt och enkelt komma igång. Så vill ni utveckla er verksamhet och möta framtiden genom att arbeta smart, enkelt och mobilt från datorer, smartphones eller surfplattor? Då skall ni titta närmare på Yodo: www.yodo.se

Fotnot: Yodo Intranät kostar 195:-/månaden exklusive moms.
För med information om Yodo och andra funtioner se:
http://www.yodo.se/pages/view/priser1

Se alla nyheter »

Kommentarer

Skriv en kommentar

Svar till ×

Inga kommentarer än...
Bli först att kommentera detta innehåll!

Skriv en kommentar

Om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Har du vidare funderingar kring hur cookies används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder endast cookies i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen. Du behöver godkänna detta som besökare. - Läs mer här »

Acceptera