Bra sökoptimering för Google är gratis

Syns ni inte när man söker efter er på nätet? Det är inte så konstigt då det behövs en välutvecklad och tydlig SEO-strategi för att hamna på första sidan vid sökningar på Google eller andra sökmotorer. Har man inte kunskap om hur det ska gå till eller saknar tid och möjlighet att lägga upp en digital strategi så bör man definitivt vända sig till en byrå som kan hjälpa till med den digitala marknadsföringen.

– Grunden är naturligtvis att ha en bra hemsida på ett modernt CMS (Content Management System) samt att ha en förståelse för hur sökmotorerna fungerar och därigenom inse de viktigaste sökorden och nyckelbegrepp som den egna verksamheten är betjänt av, säger Joe Formgren, kommunikationsstrateg på Precis Reklam och grundare av Svensk Webbservice. Med rätt budskap på er hemsida så hittar mängder av både nya och gamla kunder dit. Det duger inte att gena och enbart förlita sig på sociala medier eller hoppas att man får en artikel i en lokaltidning någon gång per år. Det gäller att ha en genomarbetad strategi från start.

Sökoptimering mot Google och övriga sökmotorer är ett arbete som kräver underhållning då det gäller att bibehålla de resultat som man lyckats åstadkomma samt att ha en SEO-strategi som följer med i utvecklingen och hela tiden utvecklas.
– Strategin är ju grunden för ett lyckat arbete så det gäller det att den byggs av kunskap, förståelse och erfarenhet samt med hjälp av bästa tänkbara verktyg. Vi arbetar från grunden med storytelling, content och SEO vilket innebär att vi hjälper våra kunder med att både formulera, publicera och distribuera sina budskap i form utav bra innehåll. Grundkanalen är att publicera på den egna hemsidan och därefter distribuera budskapet vidare till nyhetstjänster och naturliga målgrupper som befintliga kunder och journalister med flera. Sedan kompletteras detta naturligtvis med sociala medier som Facebook, LinkedIn där kunden kan kommunicera direkt med sina vänner och följare. Genomslaget för budskapen förstärks naturligtvis genom marknadsföring av artiklarna på medierna samt sökmarknadsföring som Adwords.

I princip alla svenska internetanvändare använder regelbundet sökmotorn Google i sitt sökande på internet. Google har alltså mer eller mindre blivit synonymt med surfandet på nätet och det här har öppnat upp en marknad för många oseriösa aktörer men även rena bedragare. De utger sig ofta för att i någon form företräda Google eller häver ur sig massor av facktermer kopplade till Google, sökmotoroptimering och digitalisering som kan få den mest luttrade entreprenör att känna sig mindre vetande och därför förhållandevis enkelt kan låta sig luras av dessa skojare.
Många företagare förstår inte vad de accepterar över telefonen och kan få fakturor på tiotusentals kronor utan att de har en aning om vad det egentligen är för nytta med den ”tjänst” som de beställt.
– Vi hjälper till genom att börja med att att reda ut begreppen, säger Joe. Det gäller att komma på första sidan vid sökningar och därmed vara ”top of mind”. Dessutom gäller det att få relevanta besökare till er hemsida.

Hur når man då rätt målgrupp med vilken frekvens och till vilket pris?
- Tillsammans med kunden så gör vi en förhållandevis enkel analys och därefter upprättar vi tillsammans en kostnadseffektiv plan. Görs det här på rätt sätt så kan man ganska fort läsa av ett markant ökning av besökarna på hemsidan samt vilka undersidor eller ännu hellre så kallade landsningssidor de besöker. Det betyder ju konkret både fler prospekt, kunder och affärer direkt online.

En genomgång med Svensk Webbservice eller den ni vänder er till skall kunna förklara, ge svar och lösningar på de digitala frågor och uttryck som kan förekomma enligt nedan:
• Kvalitetssäkra er kommunikation - enklare än ni tror med rätt partner.
• CMS (Content Management System) - Välj rätt innehållshanteringssystem för er hemsida.
• SEO (Search Engine Optimisation) - hamna på första sidan vid sökning.
• Sökmotoroptimering av er hemsidan - analys och åtgärder vad som bör göras.
• Sökord - Genomgång era viktigaste nyckelord.
• Definiera målgrupper - vilka mer än bara era kunder?
• CRM (Customer relationship management) - organisering av era affärsrelationer.
• Mätbara medier - nödvändigt för professionell marknadskommunikation.
• Mätbara mål - vilket resultat vill ni se?
• Nyhetstjänster, publiceringsplattformar, kanaler - mycket mer än bara sociala medier.
• Medialista - vilka mer än journalister?
• Nyhetsbrev - vem skickar vad och på vilket sätt?
• Sociala medier - Facebook, LinkedIn m.fl. - vilka gör vad?
• Nummerupplysningstjänster - var skall ni vara med och vad får det kosta?
• Telefonerbjudanden - vilka hanterar dessa och på vilket sätt?
• Mätbarhet och landningssidor - Syfte, funktioner och effekter?
• Konverteringsoptimering - Google Analytics - vilka besöker er sida, hur ofta och hur länge?
• Upprätta mediabudget - var skall ni synas och vad skiljer er från övriga reklamköpare?

– Det enklaste och bästa rådet avseende telefonförsäljare är alldeles gratis, säger Joe. Köp ingenting över telefon! Låter det intressant så be dem skicka över ett affärsförslag via e-post så kan ni titta på det och därefter återkoppla om det finns utrymme för det i er mediaplan och ni förstår vad det är för tjänster som erbjuds.
När det gäller att komma högt på Googles sökningar är strategin därför enkel. Börja med en bra hemsida på en genomtänkt publiceringsplattform och planera därefter er digitala marknadsföring.

För mer information kontakta:
Joe Formgren
070-679 79 00
Svensk Webbservice
www.svenskwebbservice.se
i samarbete med Precis Reklam
www.precisreklam.se
026-511 000

yodo, display, digital signage, cms,
yodo, display, digital signage, cms,
yodo, display, digital signage, cms,

Bra sökoptimering för Google är gratis

Syns ni inte när man söker efter er på nätet? Det är inte så konstigt då det behövs en välutvecklad och tydlig SEO-strategi för att hamna på första sidan vid sökningar på Google eller andra sökmotorer. Har man inte kunskap om hur det ska gå till eller saknar tid och möjlighet att lägga upp en digital strategi så bör man definitivt vända sig till en byrå som kan hjälpa till med den digitala marknadsföringen.

– Grunden är naturligtvis att ha en bra hemsida på ett modernt CMS (Content Management System) samt att ha en förståelse för hur sökmotorerna fungerar och därigenom inse de viktigaste sökorden och nyckelbegrepp som den egna verksamheten är betjänt av, säger Joe Formgren, kommunikationsstrateg på Precis Reklam och grundare av Svensk Webbservice. Med rätt budskap på er hemsida så hittar mängder av både nya och gamla kunder dit. Det duger inte att gena och enbart förlita sig på sociala medier eller hoppas att man får en artikel i en lokaltidning någon gång per år. Det gäller att ha en genomarbetad strategi från start.

Sökoptimering mot Google och övriga sökmotorer är ett arbete som kräver underhållning då det gäller att bibehålla de resultat som man lyckats åstadkomma samt att ha en SEO-strategi som följer med i utvecklingen och hela tiden utvecklas.
– Strategin är ju grunden för ett lyckat arbete så det gäller det att den byggs av kunskap, förståelse och erfarenhet samt med hjälp av bästa tänkbara verktyg. Vi arbetar från grunden med storytelling, content och SEO vilket innebär att vi hjälper våra kunder med att både formulera, publicera och distribuera sina budskap i form utav bra innehåll. Grundkanalen är att publicera på den egna hemsidan och därefter distribuera budskapet vidare till nyhetstjänster och naturliga målgrupper som befintliga kunder och journalister med flera. Sedan kompletteras detta naturligtvis med sociala medier som Facebook, LinkedIn där kunden kan kommunicera direkt med sina vänner och följare. Genomslaget för budskapen förstärks naturligtvis genom marknadsföring av artiklarna på medierna samt sökmarknadsföring som Adwords.

I princip alla svenska internetanvändare använder regelbundet sökmotorn Google i sitt sökande på internet. Google har alltså mer eller mindre blivit synonymt med surfandet på nätet och det här har öppnat upp en marknad för många oseriösa aktörer men även rena bedragare. De utger sig ofta för att i någon form företräda Google eller häver ur sig massor av facktermer kopplade till Google, sökmotoroptimering och digitalisering som kan få den mest luttrade entreprenör att känna sig mindre vetande och därför förhållandevis enkelt kan låta sig luras av dessa skojare.
Många företagare förstår inte vad de accepterar över telefonen och kan få fakturor på tiotusentals kronor utan att de har en aning om vad det egentligen är för nytta med den ”tjänst” som de beställt.
– Vi hjälper till genom att börja med att att reda ut begreppen, säger Joe. Det gäller att komma på första sidan vid sökningar och därmed vara ”top of mind”. Dessutom gäller det att få relevanta besökare till er hemsida.

Hur når man då rätt målgrupp med vilken frekvens och till vilket pris?
- Tillsammans med kunden så gör vi en förhållandevis enkel analys och därefter upprättar vi tillsammans en kostnadseffektiv plan. Görs det här på rätt sätt så kan man ganska fort läsa av ett markant ökning av besökarna på hemsidan samt vilka undersidor eller ännu hellre så kallade landsningssidor de besöker. Det betyder ju konkret både fler prospekt, kunder och affärer direkt online.

En genomgång med Svensk Webbservice eller den ni vänder er till skall kunna förklara, ge svar och lösningar på de digitala frågor och uttryck som kan förekomma enligt nedan:
• Kvalitetssäkra er kommunikation - enklare än ni tror med rätt partner.
• CMS (Content Management System) - Välj rätt innehållshanteringssystem för er hemsida.
• SEO (Search Engine Optimisation) - hamna på första sidan vid sökning.
• Sökmotoroptimering av er hemsidan - analys och åtgärder vad som bör göras.
• Sökord - Genomgång era viktigaste nyckelord.
• Definiera målgrupper - vilka mer än bara era kunder?
• CRM (Customer relationship management) - organisering av era affärsrelationer.
• Mätbara medier - nödvändigt för professionell marknadskommunikation.
• Mätbara mål - vilket resultat vill ni se?
• Nyhetstjänster, publiceringsplattformar, kanaler - mycket mer än bara sociala medier.
• Medialista - vilka mer än journalister?
• Nyhetsbrev - vem skickar vad och på vilket sätt?
• Sociala medier - Facebook, LinkedIn m.fl. - vilka gör vad?
• Nummerupplysningstjänster - var skall ni vara med och vad får det kosta?
• Telefonerbjudanden - vilka hanterar dessa och på vilket sätt?
• Mätbarhet och landningssidor - Syfte, funktioner och effekter?
• Konverteringsoptimering - Google Analytics - vilka besöker er sida, hur ofta och hur länge?
• Upprätta mediabudget - var skall ni synas och vad skiljer er från övriga reklamköpare?

– Det enklaste och bästa rådet avseende telefonförsäljare är alldeles gratis, säger Joe. Köp ingenting över telefon! Låter det intressant så be dem skicka över ett affärsförslag via e-post så kan ni titta på det och därefter återkoppla om det finns utrymme för det i er mediaplan och ni förstår vad det är för tjänster som erbjuds.
När det gäller att komma högt på Googles sökningar är strategin därför enkel. Börja med en bra hemsida på en genomtänkt publiceringsplattform och planera därefter er digitala marknadsföring.

För mer information kontakta:
Joe Formgren
070-679 79 00
Svensk Webbservice
www.svenskwebbservice.se
i samarbete med Precis Reklam
www.precisreklam.se
026-511 000

yodo, display, digital signage, cms,

Om cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa används till och hur cookies kan undvikas. Vår webbplats är skapad med publiceringssystemet Yodo, och använder sig av så kallade "tillfälliga cookies" eller "session-cookies" som lagras tillfälligt och försvinner när du stänger ned din webbläsare.

Ifall du loggar in till vår webbplats, så används även så kallade "varaktiga cookies", som sparas på din dator i upp till trettio dagar, eller tills dess att du själv raderar dem. En varaktig cookie används också för att komma ihåg ifall du valt att stänga den ruta som informerar om att cookies används på webbplatsen.

Cookies används dels för att optimera webbplatsens funktion och anpassa den efter dina önskemål, dels för att kunna analysera statistik så att vi kan göra webbplatsen bättre för dig som besökare och kund. Webbplatsens funktionalitet är dock ofta, till viss del, beroende av tillfälliga cookies (exempelvis för att du ska kunna lägga artiklar i varukorgen, genomföra köp, för att du ska kunna hålla dig inloggad, eller för att förhindra spam i kontaktformulär).

Om du vill undvika cookies kan du konfigurera din webbläsare så att cookiefilerna inte laddas ner i din dator. Tillfälliga cookies är, som ovan framgått, dock nödvändiga för att navigera på vår webbplats.

Den data som lagras i våra cookies används endast för att rent tekniskt kunna möjliggöra användandet av våra tjänster. Vi sparar ingen personlig information i cookies på besökarens dator.

Utöver våra egna cookies så kan förstapartscookies från Google Analytics 4 (i enlighet med rådande GDPR-lagar) förekomma. Detta för att spara besöksstatistik, i syfte att kunna optimera vår webbplats och närvaro på nätet.

Ja eller Nej till cookies?

Du kan själv acceptera att ta emot cookies eller inte. Webbläsare som Internet Explorer, Firefox, Safari, Chrome och Opera tar emot cookies automatiskt, men du kan ändra dina personliga inställningar så att du inte accepterar Cookies. Om du väljer att stänga av möjligheten att ta emot cookies så kommer många webbplatser inte kunna ses eller utnyttjas maximalt.

Hur stoppar jag cookies?

Din webbläsare ger dig möjlighet att blockera cookies. Olika webbläsare och versioner av webbläsare fungerar på olika sätt, och kan skija sig åt i hur man ändrar dessa inställningar. Nedan finns länkar till instruktioner för några av de vanligaste webbläsarna:

Har du vidare funderingar kring hur cookies används på vår webbplats, vänligen kontakta oss!

Stäng

Denna webbplats använder cookies
Vi använder endast cookies i enlighet med rådande GDPR-lagstiftning för funktion och bästa möjliga upplevelse för den här webbplatsen. Du behöver godkänna detta som besökare. - Läs mer här »

Acceptera